tisdag, november 08, 2011

Massor av lökar...


I helgen var det min jobbhelg. Jättemycket folk på lördagen och något lugnare på söndagen. Det gjorde att jag hade tid och sitta i vårt tryckrum för att trycka köphjälpar. Som tur var kom en tjej från gröna rummet (avdelningen med blommor) för att skriva ut en skylt. Hon berättade att de fått en hel pall med tulpanlökar som måste säljas slut illa kvickt så de var sänkta till 9:- paketet. Jaha, det var bara att handla efter jobbet. För ett par veckor sedan köpte jag massor av lökar på plantagen så jag hade verkligen ingen plats kvar, så det blev till att gräva en helt ny rabatt, och två paket satte jag i skogen precis efter vår tomt. Kommer bli kanon. Blev så lycklig att det fanns "queen of the night" den är min absoluta favorit och slutsåld överallt (förutom på ikea i Västerås). Köpte även en advetssjärna i papp som är 100 cm i diameter, den ska få hänga i växthuset och lysa upp. Kommer bli så fint. Nöjd! Fast riktigt klar med lökarna är jag inte. En av de röda kartongerna ska jag sätta i kruka inne och hoppas på att de kommer upp lagom till jul, måste köpa jord bra... Mycket nu.

1 kommentar:

Sophie Thornvigg sa...

Åh attans att man inte har ärende mot V-ås! Queen of the might skulle jag vilja ha med! Får bli ett annat år.