tisdag, november 22, 2011

Stickad lampskärm


Jag har blivit inspiread, av en annan blogg, en annan bloggerska. Fast jag skäms lite, för det är hennes misslyckande som har inspirerat mig till att göra det hon misslyckades med. Läs om hennes stickkurs HÄR, skrolla ner till inlägget som heter "Bland pinnar och snören". Jag har nämligen stickat mig en lampskärm. Det var inte svår, MEN det är för att jag redan kan tekniken, och Matilda, du har inte valt den allra enklaste tekniken att börja sticka till. Sticka en skärm med bara räta maskor och lär dig det först (samma som den röda halsduken som någon stickade till dig) (youtube rules när man ska lära sig nytt). Hur som helst. Köpte lampfoten och skärmen på Rusta för 39 rep. 49 kr. Nu lyser den så fint i vårt sovrum. Helt perfekt är den inte, men är det inte det som är tjusningen när man gör själv?

1 kommentar:

Matilda Barnboksillustratör sa...

Men ÅÅÅÅÅH!!!! A-V-I-S. JA. Haha, inte behöver du skämmas, var istället glad över att du är så duktig! Hade jag inte varit sticktalanglös hade jag varit färdig nu, men det lär nog dröja några år innan min står sådär fint i fönstret.. hehe! Kram söta du!