tisdag, november 15, 2011

Pixiboken i en butik nära dig (snart)


Nu har den kommit. Pixiboken i egen hög person. Åh vad roligt det är att ÄNTLIGEN få hålla den i handen. Några veckor till dröjer det dock innan den finns i butik, nämligen den 20:e december. Billig och bra liten julklapp. Har fått läsa den flera gånger för flickorna. Fanny sa: "Mamma, du skriver så roligt och Millis ritar så bra". Mitt lilla hjärta. Appropå Fanny, hon har varit så duktig i dag och lagat sin första tand. Utan bedövning och gapade så fint hela tiden, trots att det gjorde ont, men så har vi väldens bästa tandläkare också. Sigrid. Konstaterade just att hon lagade min fösta tand när jag var sju år (inte för att hon ska känna sig gammal eller så). Sen när vi kom hem drog jag ut Fannys lösa tand som har besvärat henne i veckor. Allt detta mitt i en jobbig förkylning. Hon kan hon min äldsta.

1 kommentar:

mamma sa...

Ja här är också en väldigt stolt mamma som fått ett exemplar. Jag håller med Fanny den var riktig rolig att läsa. Millis är ju såå duktig och det känns som ni tolkat varandra till 100%.