tisdag, mars 11, 2008

Jag smäller av!


Jag har under dagen funderat på vad jag ska blogga om idag. Hade ingen lust att ta upp hur ont jag har i ryggen, eller skavsåren på högerhanden efter att ha klippt över 60 filtar idag. Inte heller om eksemen jag har har i öronen eller min mun som inte vill sluta gäspa. Nej jag bloggar hellre om saker som får mig att "smälla av". Ni kommer, om ni fortsätter att läsa min blogg säkert att läsa dessa två ord mer än en gång. När jag "smäller av" över någonting så betyder det att jag har fallit pladask, total kärlek. När jag får en "smällar av-känlsa" så får jag fjärilar i magen, pulsen går upp och jag känner mig helt enkelt kär. Fannys tapet i hennes rum får mig att känna så. Micke kan få mig att känna så, och detta UNDERBARA dörrstop i gjutjärn. Den får mig att totalt smälla av. Den har bloggats om på andra bloggar, men den är så fin så den förtjänar att uppmärksammas igen. Jag är svag för gjutjärn i största allmänhet, nästan så jag blir sugen på att bli smed. Men denna lilla skönhet får min mage att pirra. Den finns att köpa på Svenskt Tenn AB,en butik som jag i vanliga fall inte tycker om. För vem med normala hjärnceller köper ett vardagsrumsbord för 20000:-? Okej, om man har så mycket pengar att man inte vet var man ska göra av dem, men de flesta har inte det. Men en sak är sååå underbar, nämligen detta lilla dörrstopp som jag gärna snubblar och slår stortårna i. Så för er kära som ska uppvakta mig på 30-årsdagen i sommar och inte vet vad ni ska överraska mig med, så åk till Svensk Tenn och få mig att "smälla av".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj, Jättefin dörrstopp! Förstår att du blir kär. Hoppas ni mår bra. Åke är i Thailand just nu tillsammans med Ingemar. Kul va! Själv bor jag i Brottby nu och tar hand om katterna. Vill även informera att jag måste flytta påskmiddagen från Påskdagen till Annandag påsk. Hoppas det är OK för er. Hör av er annars. Jag finns som sagt var i Brottby. Ett telefonsamtal är alltid roligt att få. Skulle gärna villja prata lite med Fanny. Massor med kramar / Eva

Petra C sa...

Oj, den var ju jättefin!