fredag, mars 28, 2008

Förändringens vingslag


Jag blir verkligen trött på mig själv. Det är verkligen jobbigt att ha en kreativ hjärna ibland, speciellt när man egentligen inte har tid.
Jag lånade en bok på biblioteket om "home styling" i veckan. Vi ska ju som bekant sälja vårt radhus i sommar för att till julen flytta in i ett nybyggt hus. Hur som helst så vill man ju framhäva vårt hem på bästa sett. Och boken gick mer eller mindre ut på att rensa, rensa och åter rensa. Jag har fått sådan lust att rensa, men har ännu inte haft någon tid. Men, jag har hunnit att, fråga mig inte hur, skura vår alldeles för gula furutrappa och även slipat den. Den ska bli vit, helst innan Fannys födelsedag (jag har en vecka på mig). Till på köpet har min nacke hoppat snett igen och en ständig huvudvärk har parkerat sig i skallen. Maken tycker jag är tokig och känner tyvärr inte ens lite lust eller entusiasm. Så nu har ni sett före bilden, vilket betyder att det måste komma en efter bild. Jag får viga söndagen till målning. Blir så trött på mig själv, i vecka ska ett kalas planeras och förberedas också. Varför är jag såhär?

Inga kommentarer: