söndag, mars 16, 2008

Lyckan i att få en ballong!


När Fanny är i sitt esse, bland barn och härliga leksaker. Här i Trazankojan på Åbergs museum, (favoritplatsen på jorden)


Nej, nu har det nästan gått en vecka igen. Fattar inte var tiden tar vägen. Nu börjar jobbet sätta sig(IKEA alltså), även fast man är trött som en urvriden disktrasa efter en jobbdag som denna. Tyvärr får jag inte bara sätta mig i soffan och slappa, utan Tina T. har ju tyvärr inga vikarier att ringa in när det är mycket. Just nu är det mycket. Jag syr och syr och syr lite till. Nu har jag sytt slut på tråden, så idag fick jag faktiskt vila, men nästa vecka SKA min order på 100 filtar vara klar. Jag SKA leverera före utsatt datum, skulle vara så skönt.
När jag kom hem idag från jobbet kom en hoppande "snart 4-årig" ut i hallen. I handen höll hon en helium-fylld jätteballong i form av Nasse från Nalle Puh. Kände genast en sting av avund som sträcker sig ända till barndommen. Jag fick minsann aldrig en så fin ballong, och jag skulle verkligen ALDRIG fått den i den storleken. Lyckan gick inte att ta minste på. Sedan att Fanny hittat nya kompisar under dagen gjorde nog också sitt. I ett trollslag så är den jobbiga tonårslika nästan 4-åringen världens gulligaste, gladaste och framför allt tacksammaste. Det kommer bli en hit när vi flyttar. Jag hoppas och håller både tummar och tår, att det finns en hel drös med ungar som är lika leksugna som Fanny där. Då kommer resten av hennes uppfostran och uppväxt bli "a walk in the park".
"Jag ÄLSKAR min pappa" tjöt hon. Och jag förstår henne. Det gör jag också:) (nästa gång kanske det är min tur att få en heliumballong)

Inga kommentarer: