onsdag, april 02, 2008

Välkommen kusin!

Igår, äntligen kom tjejernas nya kusin Milton. Grattis Ninni och Micke! Fanny var överlycklig och tyckte att vi kunde hälsa på dem efter dagis idag. Jag försökte förklara att de var kvar på BB eftersom han var förlöst med kejsarsnitt. Jag har vid ett tidigare tillfälle traumatiserat min älsta dotter genom att på ett mycket förenklat och pedagogiskt sett berätta hur barn kommer ut. Efter det då vill hon ABSOLUT INTE ha en bebis i magen. Igår fick jag ju då också förklara hur ett kejsnarsnitt går till.
"Skär doktorn ett stort hål i magen då eller?" säger hon.
Jag svettas en aning och vill absolut inte säga fel:
"Ehh, ganska" säger jag tvekande.
"Jaha", säger hon och så var det inget mer med det.
Men hon har redan hela bilden klar för sig. Själv ska hon leka med sin kusin Bill som är ett halvår äldre och Lilly får leka med Milton.
"Fast han måste växa lite först, men det var väl bra mamma, att vi fick en varsin kompis som är kusin".
Ja, det var verkligen bra!

Inga kommentarer: