tisdag, april 22, 2008

Stöldbegärlig!

Nu, ätligen börjar jag bli människa igen. Min härliga förkylning övergick i bihåleinflammation som äntligen har släppt sitt grepp (hoppas jag).
Jag tänkte uppdatera er på läget:
Vi har fått bygglov! Efter några turer som slutade med att kommunen la sig i sånt som inte har med dem att göra så fick vi vårt bygglov. Första grävskopetaget görs på måndag. Nu kan man bara hålla tummarna på att det inte är något berg på tomten som stör, och om det är det så vore det super om det inte var så mycket. Men nu känns det på riktigt.
Själv har jag fått renssjukan. Har en läskig längtan efter att få slänga saker. Igår rensade jag ur mina garderober på kläder, handdukar och påslakan. Jag hittade saker jag inte visste att jag hade. Hittade även ett mode som inte är så up to date för 2008. Vad sägs om dräktkavaj som slutade strax ovanför knät. Kom ihåg att jag tyckte de var så snygga där på slutet av 90-talet, huua. Hur som helst så blev det två proppfulla plastsäckar som fick åka till tippen för återvinning. Massor med plats i garderoben och lättare att andas:)
Under dagen har jag även blivit stöldbegärlig. I min kropp sitter det nu en sprillans ny kopparspiral. Så säg ingenting till de ligor som plundrar kyrkogårdar på jakt efter koppar, då kanske de tar med mig också.
Nej, om jag ska ta och rensa lite till innan Lilly vaknar, det är ju så uppfriskande.

Inga kommentarer: