torsdag, april 24, 2008

Är det vårsolen som skapat under?


Nu måste jag ju bara smälla av över detta underbara väder. Det känns som man orkar hur mycket som helst och ingenting i världen kan gå fel. VÅREN ÄR HÄR!
Och idag, den 24:e april så har undret skett. Vår yngsta dotter har tagit sina första stapplande steg på egen hand. Fem stycken blev rekordet. Sedan satte hon sig stolt på golvet och klappade händerna. Kan hända att hon påverkades av de andra barnen på dagis. Vi var och hälsade på igår. Hon satt i sandlåda för första gången och grejade (kan ju inte kalla det gräva) med spaden i en timme. De stora blå följde hela tiden de andra barnen. Tydligen var det påfrestande att sitta där och peta i sanden, för hon somnade som en stock när vi gick därifrån, trosts att magen inte hade fått lunch, gick inte att väcka henne heller. Det gjorde nog stor intryck på henne. Så idag, bestämde hon sig för att börja gå. Hallelulja!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!! Inne dåligt! Och vilken underbar bild - ser proffstagen ut!
Vårsolen strålar ikapp med sej själv utanför fömstret när jag borde skriva C-uppsats...
Ha det gott, hel familjen!

Hälsar Tant Merith

Anonym sa...

Fint jag stavar när fingrarna har bråttom över tangentbordet - men jag hoppas budskapet gick fram :)!

/Ursut

Anonym sa...

Grattis!! Är nog vårsolen som fått henne att vilja knata lite av egen maskin :D
Å måste hålla med om att det var en väldigt finfin bild!
/Joanna

Tina T. sa...

Merith: Ha ha, bara dagar innan ditt inlägg så hittade jag en bild på dig och på baksidan står det "ursut", fniss.
Merith och Joanna: Tack för berömmet ang. bilden. Något proffs är det inte som tagit den, det är nämligen jag själv som vänt på kameran och hoppats på det bästa. Men bra blev den.

Anonym sa...

Skitbra tagen bild! Grym kamera - och fotograf ;) ! Va kul att du hitta en gamal Ursut-bild! Undrar hur man såg ut på den, ha ha... Imorn ska jag va moster o passa Elvira o Maja medan kusin Anna o hennes karl börjar packa inför deras Göteborgsflytt. ha en bra söndagskväll! Kram

Anonym sa...

Oh,vilken fin bild, du har verkligen känsla för fotografering vilket man inte kan säga om din mamma (d v s jag i skrivande stund. Oftast så brukar huvuden inte finnas med på mina bilder men jag har blivit duktigare med åren, 58 år gammal är jag så det har tagit tid. Jag konstaterar att fotografering är inte "min grej".
Kram på er alla.........mamma