fredag, april 04, 2008

AJ!

Mitt trappprojekt ligger på is. Inte för att jag inte vill, utan för att min rygg inte vill. Har varit hos Naprapaten två gånger den här veckan, senast igår. Muskelknutor och låsningar i halva ryggen och hela nacken gjorde sig påminda. Det värsta är att jag inte gjort något. Kan ju förstå om jag krattat hela tomten eller flyttat tunga saker, men jag har bara bakat kakor och moccarutor. Det är inte så ansträngande för kroppen. Okej, jag bär runt på Lilly, men det har jag ju gjort i 14 månader nu. Men detta "lilla" ryggproblem kunde inte kommit olägligare. I morgon är det 4-års kalas nr.1, på söndag är det nr.2 och på måndag fyller hon år. Jag har en massa bullar kvar att baka, och huset ska städas. Det ska även handlas....känner mig som askungen,(Hoppas jag får prinsen och halva kungariket när allt det här är över). Visst jag har ju hjälp av maken, men han tycker jag är tokig som inte handlar bullar. Men vem vill äta stenhårda bullar när man kan få nybakade hemmabullar? Nej jag ska nog baka, om jag så ska bryta ryggen på kuppen. Han får bistå med massage. Det är i sådana här lägen som man önskar att man hade haft ont i en fot. Nej, nu ska den här onda ryggen masa sig in i duschen så att vi kommer igång med vår städdag. Aj, aj, aj:(

Inga kommentarer: