måndag, april 07, 2008

HURRA HURRA HURRA HURRA, 4 år idag!


Liten har blivit....

STOR! (Farfar hjälper till att blåsa)


Idag fyller vår stora tjej 4 år. Klockan är inte ens sju och jag bloggar redan. Det är ju så, ska Micke vara med och gratta på morgonen så får man masa sig upp tidigt. Fanny var så trött så, trots sex paket så vände hon sig om efter vår sång. Tog väl ett par minuter innan hon vaknade till liv och började riva. Nu är hon dock hur pigg som helst. Första frågan när paketen öppnades var:
" Mamma, är jag inte tre år längre, är jag fyra på riktigt? ".
Och visst är hon det, eller, ja...kl 22.30 i kväll blir hon fyra, men säg inget till henne:)
Men tyvärr är det inte bara uppåt idag. Tyvärr kan jag inte släppa iväg henne på födelsedagen till dagis som hon pratat om i månader. Hon har nämligen ögoninflammation. Lillasyster hade det också, men hennes har gått bort. Men Fanny ser ut som hon har blivit slagen, röd och svullen runt ögonen och grådassig och kletig i. Det går liksom inte bara att torka bort och hoppas på det bästa. Tycker sååå synd om henne, men i kväll så bär det av på Cirkus. Då spelar det ingen roll att ögonen kletar.

2 kommentarer:

Petra C sa...

Stort grattis till stora tjejen och till mamman som för fyra år sedan gjorde något så stort! Hoppas ni blir friska allihop snart. Själva genomlider vi magsjuka. Samuel har varit vaken typ 10 minuter på hela dagen. Simon som redan varit sjuk och är typ frisk är såååå uttråkad.

Tina T. sa...

Petra:
Åhh nej! Själv har jag sprungit alldeles för många gånger på toa idag för att få följa med på cirkus...snyft. Så något skit är det som spökar. Hoppas ni som jag blir friska snart.
Kramar
Tina