fredag, maj 23, 2008

Giv mig styrka!


Att vara hemma med mina små, gör mig lite trött i ögat (minst sagt).



I dag är det fredag och som vanligt på morgonen så har jag högtflygande planer. Jag hade tänkt att klippa gräset och göra rent toaletterna, kanske också ta fram cykeln, pumpa den och ta tjejerna på en tur (även inviga min nya cykelhjälm som gör att jag ser ut som ett riktigt rikspucko, men vad gör man inte för sina barn).
Men även om det här inte låter helt ogenomförbart så vet jag hur det blir.
Lilly kommer inte alls vara glad med att sitta på gräsmattan i sina överdragsbyxor utan kommer se riktigt missnöjd ut och säga:
"Ma, ma, ma, app, app!" Vilket betyder: "mamma upp". Jag vet inte med er, man jag har aldrig lyckats klippa gräset med en unge på armen.
Fanny i sin tur, som jag bad underhålla sin syster medan jag klipper har rymt till någon granne för länge sedan, trots att hon VET att hon måste meddela mig vart hon tagit vägen.
Jag kommer ge upp precis när det är dax att för tusende gången komma på något att äta till lunch som vi alla tre äter (nej, jag vill inte ha korv idag igen).
Sedan är det dags för Lilly att sova, då passar jag på att göra rent toaletterna. Ett uppdrag slutfört.
Cykeln däremot har antingen punka eller så hittar jag inte pumpen. Under hela den här tiden (hon har redan börjat nu) så frågar Fanny:
"-Mamma, får jag tuggummi, får jag tre tuggummin idag? Om jag är snäll va? ELLER HUUUUR" och favoriten just nu:
"- Mammaaaaa, vi måste gå till affären och köpa kakor idag så vi kan fika, ska vi fika idag mammaaaa, får jag fyra kakor då? Om jag inte tjatar, mammaaaa.
"- Vi ska inte fika idag, vi ska inte köpa några kakor, du kan få ett päron".
"- Åhh, när jag har ätit päronet, då får jag fyra kakor, mammaaaaa, eller huuuur."
Och det fortsätter om, och om, och om igen tills hon somnar ikväll.
Nu ska jag dra min trötta kropp in i duschen medan båda tjejerna sitter på golvet och kivas, för tro inte att jag får vara ifred ens på toaletten.
Mina älskade små:)
Gud (om du finns) GIV MIG STYRKA!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snacka om att du skriver underhållande Tina. Det är så kul att läsa dina bloggar. En annan fråga bara, går Lilly än eller hur är det. Sköt om er och kramar från Eva

Anonym sa...

Be honom skicka ett lass till mig med. Jag tror att vi befinner oss just på samma läge i livet, Tina. För mycket att göra och för lite tid! Många kramar från Pia