söndag, maj 10, 2009

Skendräktig!


Jag löper.
Jag löper och är skendräktig.
Det märkliga i sammanhanget är att jag inte är någon hund, men faktum kvarstår, jag är skendräktig.
Svullen mage, check!
Sviktande humör, check!
Ömmande bröst, check!
Och förmågan att när som helst, hur som helst somna på stört, check!.

Det enda som skiljer mig från en hunds skendräktighet är att jag inte bäddar ömt med en pipleksak.

Det här funkar inte längre. Ända sedan jag satt in en kopparspiral för ett år sedan så blir jag varje månad väldigt påverkad av mitt löp. Ont är bara förnamnet.
Nu har jag varit deckad och känt mig sjuk i tre dagar. Rena turen att jag inte jobbat. Frågan är bara vad man ska välja i stället.
Minipiller går bort för då har man mens var annan vecka med tillhörande värk.
P-piller vill jag undvika då det gav mig bölder av finnar senast jag provade.
Hormonspiral har jag ingen erfarenhet av, någon som har en sådan? För och nackdelar?
(det är här era kommentarer kommer in).

Nej nu ska jag jag ta min inbillade gravida kropp och gå och lägga mig framför TV:n. Gäller att vila nu, Lilly är sjuk så hon lär ju inte sova gott hela natten.




2 kommentarer:

Mamma sa...

Söta Tina, du har då verkligen en fantastisk humor det är därför det är så roligt att umgås med dig för man får ALLTID skratta. Det är ju i och för sig bra för det är förlösande men hjälper inte dig just nu. P-stav för män är ännu på försöksstadiet och det tar minst 10 år om det ens kommer något sådant.
Då återstår pessar och kondom. Då får ni turas så det blir i alla fall rättvist.

Kram, kram

Anonym sa...

Ja, du är rolig du. Hur skulle det vara om sonen drog sitt strå till stacken. Inte så dumt va! Hälsa från mor hans att nu är det hans tur. Sköt om er och kramar från Eva