torsdag, maj 21, 2009

Skitmamman rapporterar

Oj, en vecka sedan jag skrev. Tiden går, minst sagt.
Vad har hänt då?
Jo, jag har jobbat, och jobbat och så har jag jobbat en del. I Morgon blir det 8:e dagen på rad. Lite smått trött nu, med kunder som har stora planer på att renovera kök både högt och lågt under semestern, och med rotavdrag och kökskampanj så är det inte bra en kund att hjälpa. Kul i bland stressigt i bland.
Dagen till ära har maken blivit magsjuk och förkyld. Min äldsta dotter har kallat mig "dumma fula skitmamma" (vilket vi absolut inte accepterar). Och mitt huvud har värk. Berättade för dottern att om hon fortsätter att säga så, så kan hon nog tyvärr inte bo kvar. Hon tittade skräckslaget på mig innan hon kom på att hon i så fall kunde flytta till mormor. Jag berättade då att mormor inte tyckte det var okej att kalla sin mamma så, utan att hon nog skulle få bo ute i skogen själv i stället. Berättade också att jag var mycket besviken och ledsen, så lite ångerfull var hon nog alltid.
Den stora dottern sover inte än eftersom hennes straff blev att somna själv utan saga. Hon har dock deklarerat att hon minsann inte tänker somna, och eftersom hon är en väldigt envis (läs mycket) dam så lär hon inte somna före mig.
Nej, nu ska jag städa klart i köket och i hallen, innan det är dags för sängen. Jag är trött!!!!
Giv mig styrka (och massage skulle jag inte tacka nej till).

Inga kommentarer: