onsdag, september 16, 2009

Avslöjandet.








Nu ska jag avslöja vad jag har jobbat med de senaste veckorna. Tina T. kommer inom snar framtid att ingå i det nya företaget FORMIDABELT. Så har jag också känt att sortimentet behöver förnyas. Liten kråka utgår och kommer snart reas ut till otroligt pris, nya mössor är på intågande och nya filtar som ni ser här idag.
De heter "liten retro" och är sydda av återvunna tyger med retrokänsla. På baksidan är det mjukaste fleece och kanten är som vanligt sydd med 4-trådig overlock. Jag blev speciellt nöjd med hörnen som kommer vara perfekta "snutthörn". Alla filtar är unika, då jag oftast bara får tag i tyg till en filt. Storlekarna kan också variera, men den är aldrig mindre än 70x70.
Skriv jättegärna en kommentar om vad ni tycker, ni är ju ett gäng som kikar in här varje dag.
Nu ska jag gå och snyta mig eftersom min förkylning vägrar att ge mde sig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skoj! Heja! Jag minns fortfarande när jag första gången såg dina små filtar och blev betagen. Jag följer utvecklingen med spänning!

Petra sa...

Vilka fiiina filtar, blir såååå sugen på att köpa en...men tyvärr har jag ingen att ge den till :o)

gullhjärta sa...

Jättefina, tyger är kanonsnygga! I löv retro. :)

Sophie T sa...

Vilka fina filtar! Det är så roligt att läsa din blogg för flera ideer jag haft i huvudet har plötsligt dykt upp här i din blogg, innan jag hunnit göra något av det, fast med din stil då såklart :o) roligt att man kan tänka så lika men ändå olika liksom.. hmm nu feber-flummar jag.. ha det gott!

Mamma sa...

Du är så påhittig. Trots att jag inte är en vän av retro så gillar jag dina alster ändå............det är nog för att du är ett av mina älskade barn.
Och grattis till sammanslagningen/nyskapandet......

Evelina sa...

Jaha, då får man ta och börja producera då... Skitfina!!

Lycklig fru sa...

Guuud så läckra! Jag gillar gamla tyger så dessa var helt i min stil.
Ser fram emot mössorna.

Petra C sa...

Jättefina! Det gula blomtyget påminner mig om ett påslakan jag hade när jag var liten. Mysminne!

Isabelle sa...

Nejmen oo vad spännande! Ser SÅ snyggt ut!!! I love retro! Du är så duktig och kreativ. Heja heja!