måndag, september 07, 2009

Dagens jobb.

Mjukaste bomullstrikå Här sitter jag. I en enda röra. Med musik som strömmar från en lerprickig radio, efter min tid som drejande musiklyssnare. Klippa och sy, snart är det färdigt. Idag har jag gjort en beställning på filter. Det var rätt länge sedan, eftersom vi flyttat och mitt arbetsrum inte varit klart så har jag valt lite att lägga Tina T. på is. Men självklart har jag gjort de beställningar som kommit in. Nu var det en beställning på 12 st filtar från Harmoni Barn (deras andra på kort tid, filtarna har sålt slut, yippie). Eftersom mitt tygtryck/ klippbord inte är byggt ännu, så fick jag, som från begynnelsen, klippa filtarna på golvet. Aj, mina knän.... Sedan när jag sytt alla 12 upptäckte jag att en av filtarna hade en fläck. Den går säkert bort i tvätten, men den kan jag ju inte skicka. Så den ligger nu på Tradera med utropspriset 1 kr. Passa på. La även upp den HÄR aktionen. Nu ska jag åka till posten med paketet som ska till Lund, och sedan ska jag fortsätta och sy, för det var ju så himla kul. Jag har verkligen längtat.

1 kommentar:

Matilda sa...

så duktig du är! hade jag haft en bebis hade jag beställt på stört! (för det kan bli svårt för mig själv att få plats i nykläckt-filten utan att frysa om både fötter, ben, och armar.. ;-)
jättefint alltihopa!

så ni gifte er också i en ruin? tyckte det var så sagolikt på något sätt. som prinsar och prinsessor. riddare. fint!

hihi, jo vi är en rätt lycklig släkt som älskar att vara i varandras närhet! så har det alltid varit, och det är jag glad för!
haha, så du tycker mamma och jag är lika? jo, vi brukar få höra det ibland.. men mest får jag höra att julia och jag är lika! hon är som en liten mini-me till mig.. haha!