söndag, september 20, 2009

Stina Wirsén du underbara




Nu är det dags för lite boktips igen.
Jag kan knappt i ord beskriva hur förtjust jag är i Stina Wirsén. Finns det någon där ute som inte älskar hennes böcker och figurer?
För en tid sedan köpte jag "Vem sover inte". Handlar om hur spännande och härligt det är att sova över hos sin kompis, men att så fort lampan släcks är det outhärdligt läskigt.



Den läser vi om och om igen jag och Lilly.
Min favorit är uppslaget nedan. Stina har illustrerat något igenkännande till oss föräldrar också. "Men de stora sover inte heller fast det är natt"



1 kommentar:

Matilda sa...

Jag gillar också Wirsén! Träffade dem på Formex förra året, och mamman (som brukar stå för manus) är verkligen superdupertrevlig!
Har du läst "Leka tre"? Det är min absoluta favorit! Skrattar nästan högt då jag kollar i den! ÄLSKAR den! :-D
Har en jättekudde med Wirsén-illustrationer på. Den är en klar favorit här hemma!

Tack så jättemycket förresten (angående matteboksjobbet). Det värmer!