tisdag, september 08, 2009

Virkade korgar

Sned och vind, men en korg ändå


Kan även användas som väska
Jag har alltid undrat över vad jag ska göra av tyget som blir över när jag gör mina filtar. Nu kanske jag har kommit på det. Virka korgar. Den här är gjord av remsor från mina bomullstrikåfiltar. Lite sned blev den, men det är ju min första och utan mönster, helt okej tycker jag. Man kan också använda den som väska om man vill.
Efter alla kilo tygremsor som jag skänkt till dagis så är de nog glada att jag kommit på något annat att göra av tyget;)

4 kommentarer:

Millis sa...

fint! Jag gillar såna virkade mattor. så om du vill bli av med lite stuvbitar kan du slänga hit dom :)
Hoppas det gick bra på jobbet idag, igårkväll var det kaos...

Mamma sa...

Verkligen jättefin korg/väska.
Du är så påhittig det gillar jag.
Den såg faktiskt ut som några jag sett i en tidning............ska visa dig den om jag kommer ihåg i vilken tidning det var.
P & K

Evelina sa...

Åh vad fin!
Sån kommer jag beställa av dig när den blivit lite rakare :)

Unknown sa...

Den gillade jag, skulle gärna ha en sån!! Ny affärsidé? ;)