söndag, februari 21, 2010

I sorgens tecken!

Denna kväll har gått i sorgens tecken. Fannys egenutvalda blåskimmrande guppyhane har blivit en flygfisk. Fanny var näst intill otröstbar. Jag försökte med att han nog var en gammal gubbe och att han levt hela sitt långa liv, men hon bara snyftade vidare och sa:
"Jag lovade att jag skulle ta hand om fiskarna, men det gjorde jag inte".
Min lilla flicka. Hon stod och tog ett andäktigt farväl vid toaletten som jag förklarat att fiskar begravs i. Han fick dessutom en finare begravning eftersom vi har en sådan ny toalett, men det var svårt för henne ändå.
Så nu är vattnet testat, men värdena var bra, så han var nog bara gammal tror jag. Nästa helg ska det inhandlas mer fiskar, men Fanny är väldigt orolig att även de ska dö.
Livets hårda skola.

3 kommentarer:

Mormor sa...

Ojojoj så tråkigt. Det var nog som mamma sa att den levt hela sitt långa liv färdigt. Det var ju synd när den fick bo i ett så fint akvarium och hos dig Fanny som brydde dig så mycket om honom och alla andra fiskar. Du har inte gjort något fel utan skött om fiskarna jättebra.

Puss & kram

Åsa sa...

åh nej! Stackar firre. själv var man ju stencool när vi avlivade stackars hampus med nån luktgrej (bomulsstuss mot nosen) Men han hade ju vart med ganska länge... dvs man hade hunnit ledsna =/

Men iaf, jag har också en blogg! Får see hru länge denna håller , har ju en tendens att blogga i typ 3 veckor och sen lägga ner men den här känns stabil =) ett tag iaf, på engelska är den också bara för att försvåra (så att mina world wide vänner förstår) puss och kram!

Åsa sa...

Alltså: http://dromfabriken.wordpress.com/