söndag, februari 21, 2010

Snö, snö och åter snö


Oj vilket väder det var igår. Snöstorm minst sagt. Jag är så glad att det var min lediga helg, med tanke på att det tog mig 2 timmar och tjugo minuter att ta mig till jobbet i fredags. Folk tycks inte förstå att det blir halt på vägarna och krockar och har sig. När jag åkte hem i fredags så tyckte jag att alla körde så fort förbi mig, så jag tänkte att det kanske inte var så halt. Jag bromsade till för att kolla, och höll på att åka i diket till på köpet. Det VAR skithalt. Jag blir så arg på oansvariga förare som tror att de har lim under sina däck och ligger och nosar i min bak. Jag har en familj att komma hem till och vill INTE vara med i någon olycka. ARRRRRRHHHH.
Nog pratat om det.
I morse när vi vaknade var det strålande sol och vindstilla, och snö. Snö, snö och åter snö. Bilderna nedanför är kanske inte så bra i färgerna, men jag stod inomhus och tog dem. Har skickat ut maken för att skotta. Brrr.

Det hrä är vår trappa ner från huset, eller där under snön.




Av min rododendronbuske så syns det inte så mycket.



1 kommentar:

Mamma sa...

Ja nu är det så mycket snö att t o m jag är nöjd. Det är också för kallt för i morse vid halvåtta när jag körde till jobbet var det 30 minus. Brr brr men i slutet på veckan blir det visst nästan + grader.

Jag håller med ang trafiken de flesta anpassar inte alls hastigheten till väderleken och varför ska alla ligga så nära?
Även i omkörningsfilen (på motorvägen) så ligger en hel del bilar tätt, tätt.