söndag, juli 18, 2010

Ingen sång för min del.

Blev ingen tid i rampljuset. Bröllopsparet hittade ingen som kunde spela och de känner att de inte har energin och tiden till att hitta någon, så livemusiken valdes bort. Känner mig lite besviken. Inte på dem, absolut inte, jag förstår precis. Men jag hade verkligen laddat. Lärt mig sångerna, sjungit dom flera gånger om dagen. Kännt mig lite speciell. och så poff, var man tillbaka i samma gamla tråkiga mammaliv som man var innan. Esteten i mig gråter, äntligen skulle jag få sjunga igen, medan en annan del av mig pustar ut. Inga mer jobbiga drömmar, jag riskerar inte att göra bort mig. Ja, ja. Kanske någon annan som gifter sig någon gång?
Nu ska jag fortsätta leka mamma-pappa-barn med Lilly. Hon är pappan och har precis kommit hem från affären med en massa mat. Tillbaka till verkligheten.

Inga kommentarer: