fredag, juli 16, 2010

Semestersysselsättning

Nu i detta 500:e inlägg ska jag berätta vad jag pysslar med på min semester. Jag gjuter trampsteg. Såg i en trädgårdstidning att de hade gjutit i betong och tryckt ner mönster med hjälp av delar av en gummimatta. Det skulle jag också göra. Sedan fattade jag nog inte vilket jobb det var, och så blev det ju inte så himla bra som jag trodde. Kanterna är vassa där mönstret är så man kan inte gå barfota på dem. Så nu ska alla de andra bli helt släta, och de två jag redan gjort ska jag gjuta ett lager över så de också blir släta. Har räknat ut att jag måste göra 35 st.... Jag grävde sex hål idag och fick blåsor i händerna till på köpet. Men...jag har gett mig fan på att göra detta klart (inte minst för att visa maken att jag faktiskt KAN avsluta saker jag påbörjar.)
Maken har fixat och trixat med växthuset. Igår la han sten på golvet och tidigare i veckan har han putsat sockeln klart. Och idag, efter tusen samtal till DHL, två veckor sent och en ny leverans skickad så kom äntligen taket, så nu har det även börjat att fästas. Tjoho!













Inga kommentarer: