fredag, juli 23, 2010

Ny familjemedlem.


Idag har jag varit produktiv och sytt mera filtar, ni får se bild i morgon. Har också varit och hämtat ut paket på posten. Det är ju så spännande. Fick grejor från Koffert, en av mina absoluta favoritaffärer. Jag har dessutom sålt mina filtar där en gång för länge sedan. För inte allt för länge sedan så öppnade de sin efterlängtade webshop. Paketet gjorde ingen besviken. Jag säger bara en sak, silkespapper. Dessutom fick jag ett handskrivet kort som börjar med "Hej Tina", även de inslaget i silkespapper som ett litet paket. Sedan fick jag en doftpåse, som gjorde att hela paketet luktade ljuvligt, och en liten tablettask, "Zig Zag", kommer ni ihåg dem?
Jamen vad köpte jag då? Jo en järnälva vid namn Vita som ska vakta mitt växthus. Hon var paketerad i en plåtlåda med skattkarta (I love). Sedan köpte jag en badbomb i form av en muffins (som jag ska använda någongång när jag är alldeles ensam hemma så att jag inte kan bli störd) och sist men inte minst en hängare för snören.
Appropå växthuset så går det framåt med stormsteg just nu. Taket är helt på plats med tätningslister och nock. Igår målade jag, och så målade jag och så målade jag lite till, allt för att fönsterna skulle kunna komma på plats idag. Man ser det inte så bra på kortet, men glasväggarna är faktiskt på plats. Nu gäller det bara att hitta en passande dörr (vilket inte är det lättaste). Har kollat på Blocket varje dag i tre veckor. Så om det är någon som har en gammal altandörr över med måtten 90x200, helst högerhängd och med så mycket glas som möjligt, alltså väldigt låg bröstning. Ja, då vet ni vem ni ska kontakta.



Inga kommentarer: