måndag, januari 03, 2011

Gott Nytt!

Gott Nytt År på er allesammans. Vi firade det nya året hemma, bara familjen. Dels för att vi aldrig blir bjudna någonstans och dels för att de vi bjöd tackade nej. Det gjorde absolut ingenting. Det är mysigt att bara vara vi fyra hemma. Dessutom var Fanny sjuk, eller är ska jag väl kanske säga. Vid tolvslaget hade hon 39,8 i feber med alvedon i kroppen, men ut orkade hon i alla fall. Tänk att hon har varit sjuk årets alla dagar, femte dagen nu. Febern är inte lika hög dock.



Hur som helst håller vintern oss i ett järngrepp, jag skottade snö på tolvslaget, vi kom ju knappt ut. Igår fick jag en allvarlig vårlängtan, den första faktikst. Men tänk er, när fåglarna kvittrar och det droppar runt omkring. På vägen har det smält fram asfalt så man kan ta fram cykeln. Jag längtar!

Vår lilla minsting växer så det knakar och hennes lilla barnbord med stolar är på tok för smått. Vi har börjat titta på lite skrivbord till henne. Jag har kollat på blocket på små nätta fina gamla skrivbord, men det finns inga under 1500:-, men så kom jag på det. En gammal skolbänk skulle ju vara perfekt. Vi behöver all förvaring vi kan få fram och prefekt att sitta och rita vid. Till min lycka hittade jag en bänk i Västerås, i ett område bredvid Ikea. 120:- skulle han ha för den. Sagt och gjort. Efter jobbet igår hämtade jag den och nu står den i Lillys rum, en exakt likadan som jag hade när jag gick i skolan, men gult lock. Nu ska jag bara hitta en till i samma höjd så att de kan sitta två där inne. (storasyster blev lite avundsjuk)




1 kommentar:

Millis sa...

Perfekt ritbord! Har idag sammanställt K&B i skissform, blir bra det här.. Skickar när jag pulat in i datorn. Jag börjar jobba på torsdag.
Kram