torsdag, februari 21, 2008

Allvaret har börjat!


Nu har allvaret börjat. I tisdagskväll var jag och jobbade för första gången. Kände mig trygg med min "ny på jobbet" skylt. Men döm om min förvåning när kunderna inte brydde sig om den för fem öre. Fick alla möjliga konstiga frågor och lyckades faktiskt ta reda på de flesta svaren. Mötte en hel del roliga kunder. Jag är väl inte så där jättefördomsfull, men om man säger såhär. Det var inga svårigheter att se vilka som bodde i innerstan. Det såg man lätt på kläder och även på de kök de valt. En annan sak som verkligen stämde, var att när klockan slog 18.00 så var det som om en hel stad rusade in till köksavdelningen samtidigt. På en sekund så var det en ringlande kö till båda säljdiskarna, och när klockan var kvart i åtta så var alla som bortblåsta. I kväll ska jag ikläda mig de blågula kläderna igen, och förhoppningsvis så kan jag lite mer än i tisdags.(men gör inte som knappen säger, fråga mig inte om vitvaror, kan inte det än.)

På hemmafronten så är det fortfarande hostigt och snorigt, men nu efter två veckor så börjar vi se ljuset i tunneln. Lilly har dessutom börjat prata en massa, vilket är superkul:
Bapp: Napp
App: Haklapp
Tatt: Katt
Gurku: Gurka
Andra ord som hoppar ur hennes mun är: Oj oj oj, och aj, aj, aj, med ett lätt huvuddunk till. Hur söt får an vara?
Kram på er all!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman!

Ville bara säga Tack till ett mycket stärkande telefonsamtal idag!
Jag är så glad att jag har dig som vän!!!

Många Kramar, Pia

Anonym sa...

Hej Tjejen! Kul att höra att det går bra på jobbaet och att et är roligt. Vi får se till att åka förbi IKEA en kväll när du jobabr för att se dig in alktion....det är kanske du som kommer i ramtiden få ta vår betsällning på en ny bänkskiva till köket :o)

Skönt att höra att ni börjar friskna till. Alla är sjuka nu för tiden, inte många som är ok på jobbet...peppar peppar...än så länge har vi klarat oss.

Sköt om er och vi hörs snart igen!

Kram Petra

Petra C sa...

Lycka till på jobbet!