måndag, februari 25, 2008

Av Fanny får man reda på sanningen.


Nu när jag börjat jobba på Ikea, förutom mitt företag så vill tiden inte riktigt räcka till varje dag, därav det glesa bloggandet. Ska bättra mig, när det första chocken efter nyfunnen arbetstress lagt sig.
Men det är inte bara på jobbet det händer grejer. Fanny, min underbara tonårings-trotsiga lilla argbigga deklarerade både en och två saker igår. Vad sägs om:
- Jag vill inte ha dig!
- Jag tycker inte om dig!
- Du är ONÖDIG!
Varpå jag frågar om hon tycker att jag ska flytta.
- Ja...fast du behöver inte flytta idag.
Hmm, det var ju snällt av henne. Detta lilla utbrott ägde rum i bilen efter att hon lekt med sin kusin i tre timmar, och inte alls ville åka hem. Sedan att han skulle åka iväg, det brydde hon sig inte om. HON VILLE STANNA.
Senare på dagen när hon lugnat ner sig lite kom hon till mig och sa:
- Jag ska gifta mig med pappa när jag blir stor.
- Men, hur ska det gå, jag är ju redan gift med pappa, sa jag.
Då tittade hon menande på mig och satte händerna i sidorna och sa:
- Men mamma, vi får ju turas om!!!!
Det var ord och inga visor!

Kram
Tina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så sant som dom säger " ett gott skratt förlänger livet". Och här fick man sig ett mycket gott skratt denna tisdagsmorgonen. Hon är då för underbar Fanny-tofflan. Ta det med ro på IKEA, snart är du stressvan (populärt uttryck). Sköt om er hela lilla familjen och massor med kramar från Farmor.

Anonym sa...

Oj, oj vad ska månne bli av denna bestämda dam. Hon är precis lika rolig som sin älskade mamma Tina i sitt sätt att prata. Skillnaden är att hon är så ung.

Puss & Kram