söndag, februari 10, 2008

Jag har fått jobb!


En stor ångeststen har lyfts från mina axlar. Jag har fått jobb. Trots att mitt företag går väldigt bra så är det inget jag kan leva på i nuläget. Jag har bara några månader kvar på mammaledigheten och med ett husbygge framför oss så har ett jobb på 50-75% legat högst upp på önskelistan för mig. Så, nu. Efter två intervjuer så är det mitt. Jag ska jobba på IKEA Barkarby, på köksavdelningen. Ska alltså hjälpa folk att planera sina nya kök. Ska bli jättekul att få arbetskamrater för första gången på två år. Känns ungefär som när man ska börja i skolan efter sommarlovet, och ska få nya klasskamrater. Alla är där av samma anledning, men alla är olika. Jag börjar på onsdag med en tre dagar lång utbildning, sedan vet jag inte så mycket mer, återkommer. Men, om ni bor i närhteten, ska skaffa nytt kök så kom till IKEA Barkarby, så kanske vi ses:).

På hemmafronten så har jag i nuläget två sjuka barn och känner mig inte på topp själv. Lilly vaknade i morse med nästan 39 grader och den har stigit till närmare 40 under dagen. Fanny har fortfarande feber men inte så hög, däremot hostar hon och är väldigt täppt (och uttråkad). Lilly har jag fått bära runt på hela dagen. Har känts som att bära runt på ett avslappnat, 10 kilo tungt element. Min rygg gör ont. Får väl förbereda mig på ännu en natt utan sömn. I sådana här lägen är ju alltid mamma bäst (på gott och ont). Hoppas ni får sova mer än jag.
Kram från en trött mamma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis gumman!
Vad kul att du fick jobb och vilken tur att ni fick till ritningen på huset.
Det kommer att vara jättefint när det väl är dags att flytta in.

Kram, Pia

Isabelle sa...

Nejmen!! Jag har ju missat HUR mycket som helst den här veckan ju!! Stora jättebamse grattiskramar, åh vad jag hade velat ha dig som köksrådgivare istället för den där surmulna bruttan i haparana som bara ville gå på lunch hela tiden. Grattis igen och kramar från norr!