onsdag, juni 11, 2008

Baskery, lyssan här!

Stella, Greta och Sunniva Bondesson i bandet Baskery
Ja, som sagt. Min födelsedag närmar sig med stormsteg. Min 30-årskris blir väldigt påtaglig när jag ser hur långt mina vänner har kommit med sina karriärer. Det ska betonas att jag inte är avundsjuk utan gläds åt dem alla. En av alla dessa är min goda vän Greta. Hon spelar tillsammans med sina systrar Stella och Sunniva (som Lilly för övrigt är döpt efter "Lilly Elisabet Sunniva")i bandest Baskery. Jag och Greta gick i samma klass i gymnasiet och har hållit kontakten sedan dess. Tyvärr så ses vi inte så ofta nu för tiden, vilket beror på att hon turnerar i hela världen. Själv sitter jag på min beniga röv här hemma i Bålsta (tragiskt). Men, jag har ju två underbara barn i stället (eller hur?, inte lika glamoröst, men ändå...).
Men som sagt. Greta är en av de duktigaste musiker jag känner till. Tryck på rubriken och se ett klipp från nyhetsmorgon där de var med. Det är inte många som kan spela fyra instrument samtidig, men det kan hon. Sedan skadar det ju inte att hon är så förbaskat trevlig (de är de alla tre). Nej, jag måste nog ringa henne idag:)

(Ringde precis Greta och det måste varit ödet. Precis när jag ringer henne åker hon förbi Bålsta i bil, till saken hör att hon inte bor i närheten, det är så man ryser.)

Inga kommentarer: