torsdag, juni 05, 2008

Mer byggtjat.

Alla väggarna redo att resas

Lilly ville inte åka hem, det var ju hur kul som helst att klättra i alla sektionerna

Av jord är du kommen, av jord skall du åter.....

Var en sväng till tomten i hettan igår. Maken och svärfar hade hunnit en bra bit på väg. Ser lite ut som ett fallet korthus, men det är alla väggar som i morgon ska resas. Kan fortfarande inte fatta att huset vi satt hemma och skissade på själva kommer att bli verklighet. Vi kommer bo i den där pappersritningen (fast på riktigt då).
Själv sitter jag och klurar på bra tryck till bodysar. Det är inte det lättaste, kan bero på att min hjärna tänker på tapeter, golv, kakel, fönster, ytterdörrar och allt annat som har med det blivande huset att göra, men jag jobbar tappert vidare. Om det är någon där ute som har en kanonidé om vad jag kan trycka på bodysar, låt mig veta...snälla.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej, vad kul att få se hur det går framåt! angående tryck på bodysarna.. varför inte låta dig inspireras av husbygget.. ett gulligt/tufft hus kanske? ser framför mig ett hus och texten "här bor jag" eller nått sånt :o) ha det gott kram Sophie (som försöker vänja sig vid det nya namnet)