måndag, juni 02, 2008

Nu är vi igång!


Oj vad tiden går, det har redan gått en vecka utan att jag hunnit blogga ett dugg. Lilly skolas in som bäst och det gick superbra, enda tills det började gå magsjuka på dagis. Jag som är livrädd för kräksjukor beslutade helt enkelt för att avbryta inskolningen och ha tjejerna hemma resten av veckan, så idag fortsatte inskolningen utan minsta problem. Skönt! Jag har idag tagit tag i mitt insomnade företag och rensat bland tyger och stuvbitar och åter känt lusten att jobba. En hel skrinda full med tyg och stuvbitar släpade jag till dagis som de kan få klippa, klistra och göra vad de vill med. Kändes som jag gjorde en riktigt god gärning. En klapp på axeln för mig.
När det gäller huset så är grunden gjuten och Micke och hans pappa har idag börjat med väggarna. Pirr, pirr. Bilden ovan är från dagen innan gjutningen då vi var upp en sväng (I bakgrunden ser man vår nyinköpta bil för er som är intresserade). Till Fannys (och min) stora lycka så växer det liljekonvaljer, vitsippor, blåsippor, lingon och blåbär bara ett steg ut från vår tomt. Det här kommer nog bli jättebra!

1 kommentar:

Unknown sa...

Mmm, liljenkonvaljer.. tror också att ni får det jättebra bland lingon o blåbär o skog=)
Ha det gott!