lördag, oktober 18, 2008

Konsten i att springa på tårna.


Nu ska jag beskriva, för er som inte vet (antar att det är det motsatta könet) hur man beter sig en morgon i början av sin menstration. Jag talar av erfarenhet.
I morsen 05.20 vaknar vår yngsta. Micke sover som en stock så jag tänker att jag kan hämta henne, men så kommer jag på. Nej det går ju inte. Jag väcker maken som missnöjt masar sig upp. Det är ju så, att har man legat ner en hel natt så har det som vanligtvis kommer ut under en menstration samlats i en liten fin insjö.
Nu finns det inte så mycket tid, men man börjar med att i vertikalt läge hasa sig ur sängen så långt det går. Sedan ställer man sig upp, kniper ihop benen (de får absolut inte röra sig ovanför knähöjd.), kniper ihop skinkorna liksom nerifrån och upp. Det hjälper även om man håller andan och drar upp axlarna. Sedan ska man på snabbaste möjliga sätt ta sig till toaletten utan att röra kroppen så mycket. Detta sker vanligtvis genom tåspring. Är man något långsam så slutar det med Sthlms blodbad, men denna morgon gjorde jag allt rätt trots igensömnade ögon.
Och jag förstår att ni undrar, nej vi fick inte sova längre. Lilly var pigg!
Idag är jag ledig från IKEA och då passar jag och tjejerna på att lägga ut lite saker till försäljning på blocket. En barnvagn, en hundbur, en sängram och lite annat smått och gott. Men innan dess ska jag ta mitt aknebeklädda ansikte (som är en sorglig biverkning av mitt tillstånd) in i duschen så kanske även jag piggnar till.
Oj, jag glömde, vi ska ju köpa lördagsgodis också, hur kunde jag glömma det?:)

1 kommentar:

Petra C sa...

Ha ha ha.
Stora kramen till dig.