söndag, december 12, 2010

3:e advent

3:e advent, det rullar på. Flickorna är tokförkylda, snor och host, men ingen feber. Det tackar vi för.
Gårdagen spenderades nere i aulan. Håbogymnasterna hade sin julshow, jag och en annan mamma sålde biljetter till de två föreställningarna och så tittade jag på den ena förstås. Fanny var så duktig (det är hon som sträcker upp armarna i luften för att göra en hjulning). Hon var lite nerstämd i går när hon insåg att det bara är en träning kvar innan jul. Hon ÄLSKAR sin gymnastik. Känner igen mig. Jag höll ju på i tio år själv, i samma förening.







Idag har vi börjar med pepparkakshuset. Nu är alla delar dekorerade, väntar bara på att allt ska torka. Känner mig så glad att jag förra året kom på att dekorera alla delarna INNAN de sätts ihop, blir ju mycket bättre då. (Jag vet, säkert dum blondin som inte fattat det innan...)
Tro det eller ej, det är faktiskt den lilla som färgkoordinerat sitt tak;)







Inga kommentarer: