onsdag, december 22, 2010

Jag älskar överraskningar.

Okej, ni verklade inte vara så heta på gröten med limmerickar, men träna ett tag till...



I går när posten kom så fick jag ett sådant där vadderat grönt paket från posten. Blev lite konfunderad, jag har ju inte beställt någonting. Inuti låd det ett rim och ett paket, men ingen avsändare.




Så pirrigt och spännande. Men jag lyckades klura ut vem det var ifrån. Det var från min bästaste, finaste, gulligaste lillasyster. Hon hade läst på bloggen om min illustrationsförsök och har då köpt pennor och papper av lite bättre kvalité än dom man hittar på Ica. PUSS systra mi!




Det som avslöjade henne var handstilen på paketet. Hade den inte varit där skulle jag ALDRIG kunnat gissa. Det enda jag visste var att det inte var mamma. Hon kan inte rimma så bra. Åh, jag älskar dig Åsa. Det är sådana här små presenter man behöver i vardagen. Då blir man alldeles löjligt lycklig.

Idag har vi varit och handlat med, skulle inte förvåna mig, hela Bålstas befolkning. Herregud. Sedan har vi bakat hårdbröd. Samma hårdbröd som Mormor bakade förr i världen. Jag har tagit över receptet och bakar dem alltid till jul. Flickorna fick sig en varsin gris, och nu hör man:
"Mamma, kan vi inte få bara eeeeeen till, det var så himla gott".
Och jag vet, det är det godaste brödet i världen, speciellt med riktigt mycket smör på, mmmmmm.




1 kommentar:

Millis sa...

Nämen! Åh vad fint! Vilken snäll lillasyster du har! Nu när boken är klar så ska jag sätta igång med våran! :) Fast nu har du ju så fina ritgrejer att du inte behöver mig längre... :(
God Jul!
Fick vem som helst komma på julafton och äta det där smaskiga brödet? :) Kram!