torsdag, december 02, 2010

Upplyst!


Jag skulle visst bloggat igår, men swisch sa det så var den dagen förbi. Igår följde jag med Fanny till skolan. Det var kul att se vad de sysslar med. Beundrar fröknarna för oändligt tålamod, nästan så jag också vill gå i nollan igen. Det jag inte gillade var den evighetslånga rasten i sjutton minusgrader. Min näsa höll på att ramla av. Fy.
En bild lovade jag ju också. Den här plocke-pinn historien satte jag ihop härom dagen. Nu äntligen har kontoret en taklampa, några dagar innan tvåårsdagen. Micke får dock ducka om han ska gå under den, trots att det är den nya lilla varianten. Dessutom hade jag sådan tur att jag tog den sista. Den ligger nämligen i brist till vecka 2 nästa år (som så extremt mycket annat på Ikea just nu). Ibland är det bra att vara på jobbet innan vi har öppnat.
Nej, nu är det dags borsta lilla tanden och klä på sig de blågula kläderna igen.

2 kommentarer:

Matilda Barnboksillustratör sa...

den där har jag också plockepinnat ihop.. fast den stora varianten, hemma hos svärmor! jäklar vad maffig den är! jättefin!

jasså, det är lite samma problem över hela sverige då alltså? med ikea och sortimentet som inte finns? tråkigt tråkigt, och väldigt frustrerande för er som jobbar där kan jag tänka! inte ert fel ju!
förstår att du längtar till ledigheten då! hehe!

Matilda Barnboksillustratör sa...

tack söta du! ja det känns skönt att ha tagit fotona nu.. hade varit typiskt om bebisen valde att titta fram och jag inte hann med att ta korten, just eftersom jag ju "planerat det" liksom! (även om det såklart är kul att ta kort på RIKTIGA bebisen och inte på magen också.. hehe) :)