söndag, december 19, 2010

Limmerick!


Oj, det var länge sedan jag skrev. Anledningen är att jag varit (är) sjuk. Har inte orkat någonting. Feber, ont i kroppen och huvudet. Jag sov i stort sätt hela gårdagen. Kommer vara hemma i morgon också, då har jag varit sjuk i fem dagar, det räcker eller hur?
Jaha, idag fick jag för mig att jag skulle skriva min första limmerick, bara för att prova om det gick. Nu kan jag ju inte påstå att jag är i samma klass som Hasse och Tage, mina är inte ett dugg snuskiga, men det är inte det lättaste ska ni veta. Här är mina:

Det var en flicka från Härnösand,
Yppig och fin, riktigt grand.
Det ska vara äkta vara
Sa mannen från Skara
och lät henne mima i ett band.


Det började med att jag skulle rimma på lite klappar från Ikea som vi har på jobbet, nu var jag ju inte på plats på jobbet idag och kunde lämna in, men såhär blev de i alla fall: (jobbar man på Ikea, vet man hur sura gubbarna brukar vara)

Det var en man från Västerås,
som köpte klappar på IKEA off course.
Hans sura min,
blev snabbt till ett flin,
när han serverades köttbullar med sås


Ja, se vad som kan komma fram av lite tristess. Bilden ovan visar vad vi gjorde i början av veckan när jag fortfarande var på benen.


3 kommentarer:

ronja2008 sa...

såg utmaningen på FB.. kan ju inte låta bli då jag är i samma sits med feber som vägrar ge med sig och huvud som snart exploderar..

nåja mitt första försök till Limerick:

Det var några fruar i Bålsta
De var sjuka och less
Vid säng under täcket de var låsta
Tänk vilken tristess
Undra om de på julstämning blev Blåsta?

Tina T. sa...

Bra där Sophie. Det där var kanske inte riktigt en limmerick, men ett väldigt fint rim. Tack för det!

ronja2008 sa...

från början var jag duktig och kollade reglerna men sen tog tålamodet slut haha en vacker dag kommer kanske en riktig..