söndag, april 10, 2011

Dagens klipp!


Oj, oj, oj vad jag är trött. Har idag jobbat min allra sista dag på Ikea Hälla. På onsdag öppnar det alldeles sprillans nya Ikea i Erikslund (tyvärr nästan en mil till för mig). De senaste dagarna har det varit utförsäljning av allt i Hälla. Tors. 30%, fred. 50%, Lörd. 50% och idag Söndag 80% på ALLT. När jag kom till jobbet i morse vid tio i nio var det redan kö utanför. När dörrarna slog upp vid 10 lät det som en hel armé av hungriga elefanter. De var som GALNA, drog och slet och körde på personalen med sina vagnar. Herregud, lite Gekås över det hela. Hur som helst så flöt dagen på, och jag bestämde mig strax innan jag skulle gå hem att jag skulle köpa två jalusiskåp till tjejrnas rum. Funderade på om jag skulle gå hem tidigare, eftersom kundflödet började sina, men bestämde att jag skulle stanna en stund till, och tur var väl det. Ur högtalarna fick man höra: "Från och med nu säljer vi ut alla platta paket för tio kronor styck". Snabb som man är fick jag upp ytterligare ett jalusiskåp på min vagn och så promenerade jag ut genom kassan endast trettio kronor fattigare. Tidigare på dagen hade jag köpt en hylla för 60:- ord. 300:-. Så jag betalade 90:- för varor som var värda 10000:-. Dagens klipp!
Nu är det bara att slänga de gamla Ikea-tröjorna och kvittera ut de nya (inte alls så smickrande) tröjorna vi ska bära. Men hur jag ska överleva i en kortärmad tröja utan att frysa ihjäl, det återstår att se.

Inga kommentarer: