tisdag, april 26, 2011

Lite blandat



Jaha, då var påsken till ända. Att vi fick så himla fint väder, kan inte fatta det, och så idag när vardagen är tillbaka igen så är det genast sämre väder.
Jag har ju inte visat några bilder från Fannys simhallskalas, så det gör jag här ovan. Tyvärr blev det inte så många som blev bra. Kameran ville inte använda blixten och då blev slutartiden för lång och bilderna suddiga, men två kan jag väl bjuda på.
På den översta är det Fanny och hennes klasskompis Olivia som äter bullar. Den nedre föreställer Fannys kusin Bill.

Idag har jag känt mig som världens dummaste mamma. Tvingade Fanny att gå på gympa, trots att hon grät och verkligen inte ville. Kände att det var något annat, och i bilen ner till gympan kröp det fram. Hon hade inte haft några att leka med idag. Tror att det rörde sig om fritids, att den eller de som hon lekt med i skolan hade gått hem. Visste att det var något som låg bakom. Ska på kvartsamtal imorgon så då får jag höra lite mer hur det går. Mammahjärtat brister i alla fall.

Lilly är också en handfull just nu. Hon är i världens trots, gnäller och gör saker hon VET att man inte får. Håller på att bli galen. I natt hade hon dessutom nattskräck. Då vaknar hon och bara skriker, eller egentligen är hon inte vaken, hon kommer inte ihåg någonting. Hon höll väl på närmaren en timme och skrek och sparkade. Man fick inte röra henne, inte pussa, inte lägga på täcket ingenting. Till slut gick hon med på att rida på min rygg till vår säng, och då somnade hon. Ja, jag säger då det, mina små hjärtan.

Inga kommentarer: