torsdag, april 21, 2011

Nyopererad


Nu går jag här hemma och vankar, nyopererad som jag är. Igår bar det iväg till Ackis för en titthålsoperation av buken. De skulle leta efter endometrios som är livmoderslemhinna som sprider sig i buken och skapar inflammationer. Läkaren var beredd att sätta hela sin lön på att hitta något, men ingenting. Hade det på känn. Har haft problem med min mage sedan jag var 16 och hela tiden kommer alla prover tillbaka utan anmärkning. Han hittade dock ett ställe där tarmen satt fast i bukväggen så det lossade han på, men det kan ha varit medfött och inte göra någon skillnad. Suck. Nu måste jag vänta på en magnetröngen av livmodern för att se om de här förändringarna ligger inkapslade i vävnaden så att de inte går att se med blotta ögat. Tyvärr är det bara en läkare i hela sverige som kan diagnostisera just det här så jag kommer få vänta, länge. Läkaren tyckte dock inte att operationen var onödig, så det var ju skönt.
Så som sagt, vankar här hemma, två små hål kan göra ordentlig ont, tur att det finns värktabletter....

Inga kommentarer: