lördag, april 30, 2011

Teaterbesök i stora staden


Idag har jag och Micke, min syster och hennes Jesper varit på teater. Ja, på en riktig teater. Det här var en present till Jesper på hans 30-årsdag tror jag. (Kommer tyvärr inte ihåg...sorry) men en present var det i alla fall. Jag vlade pjäsen "Rut och Ragnar" på Stockholms stadsteater. Den handlar om ett par som har varit gifta väldigt länge och som väljer att skiljas. Men det är lättare sagt än gjort när man har varit gifta så länge. Pjäsen är skriven av Kristina Lugn till Allan Edwall, hans sista pjäs innan han dog. Men vi fick se det äkta paret Ingvar Kjellson och Meta Velander. De två har spelat teater i 70 år och varit gifta i 60 år. Hatten av för dem.
Pjäsen var gullig och smårolig. Medelåldern på publiken var betydligt äldre än oss fyra, men det var trevligt (trots att herren bredvid mig hela tiden tittade på klockan). Men tips till alla: Gå på teater i bland, man blir liksom lite pirrig i kroppen.

Inga kommentarer: