lördag, februari 14, 2009

Alla hjärtans dag!



Vill bara uppmana alla att vara extra älskvärda nu på alla hjärtans dag. Satt i bilen hem från jobbet igår och tänkte att i år blir det nog inget firande, och jag var inte så ledsen över det. Men när jag sätter min fot över tröskeln kommer min döttrar galopperande. Fanny hade ritat en jättefin teckning på hela familjen, och även fått dit ett kantigt hjärta, som hon har tränat. Sedan hade hon fått klippa ut ett hjärta i tjockt papper på dagis och limma på små röda silkesduttar, så fint.
När jag klev in i köket står en bukett blommor på bordet.
"- Det är från pappa, men jag valde" säger Fanny ivrigt hoppandes vid min sida.
Bredvid blommorna låg en kartong med hjärte-geléhallon. Tänk att man är så älskad.
Det där med blommorna är verkligen kors i taket, min make köper väldigt sällan blommor, men när han gör det blir jag desto gladare.
Tyvärr får jag inte njuta av det härliga vädret och bara rå om min familj, nej jag måste stå på Ikea och sälja garderober hela dagen, och där finns det inte ens fönster. Men då ska jag tänka på mina fina alla-hjärtans-dag presenter och bara njuta.
Kram på er!

Inga kommentarer: