söndag, februari 01, 2009

Liemannen är på besök.

Jaha, då var det vår tur då, att kräkas. Eller egentligen Lillys tur. Det är faktiskt första gången hon är kräksjuk i sitt snart 2-åriga liv. Och hon blir inte alls så panikslagen som jag skulle blivit om det drabbat mig.....det kanske det redan har fast det inte brutit ut än.....shit! Ja, ni ser ju. Fanny är väldigt förskonad hon också. En enda gång har hon varit kräksjuk i sitt snart 5-åriga liv, hoppas hon slipper nu. Ja, Lilly hinner nog bli frisk tills på torsdag när hon fyller år, och blir ingen av oss andra sjuk så åker vi till Junibacken som planerat, men annars kommer jag bli så besviken, nu när vi planerat och längtat efter en dag mitt i veckan bara vi fyra.....som ska vara alldeles magisk. Nu ska jag fortsätta och få ordning på berget i garaget och försöka att inte känna efter om jag mår lite illa.
En sak är jag glad över i alla fall. Jag har inget problem att ta reda på mina barns kräks, för det var jag lite orolig för innan jag fick barn. Kräks är det äckligaste jag vet, men man älskar ju sina barn mer än kräks är äckligt som tur är.

3 kommentarer:

Millis sa...

Ät vitpepparkorn, hela typ 10 stycken, så slipper du (kanske :)) kräkas du med... Är ju fler på jobbet hemma med magsjuka (eller en som var hemma förra veckan iallafall). Vi får höras

Petra C sa...

Stackars lilla tjejen!

Lycklig fru sa...

Hoppas lilltjejen kryar på sig till på torsdag.

Jag har en utmaning i min blogg, om du vill anta den.

Kram Sofia