tisdag, februari 10, 2009

Arga ögon och snorig näsa.

Idag har jag en översnorig, risphostig, envis flicka på 2 år hemma som fått dille på att klä på sig ALLA kläder som ligger i hennes väg.
Jag har även en febrig, översnorig surpuppa på snart 5 år som får psykbryt när lillasyster kommer gående i något av hennes kläder som legat framme. Samme flicka har även hunnit dissa sin mamma å det grövsta med orden:
"- DU ÄR INTE SNÄLL.....DU ÄR ALDRIG SNÄLL!".
Detta p.g.a. att hon endast hade fem tröjor i sin garderob (resten var i smutsen), och alla dom var FUUUULA.
"- VARFÖR KÖPER DU ALDRIG TRÖJOR TILL MIIIIIG?"
Kan bero på att tröjor aldrig använd för:
"- Jag använder bara klänningar, VET DU VÄL!!!!!!"

Giv mig styrka!

3 kommentarer:

Isabelle sa...

hahahaha, jag känner så igen bråken från när jag själv var liten. Vänta bara tills dom blir lite äldre och systrarna själva börjar bråka om kläder, spegelplats och morgontidningen. Farligt! :-)

Petra C sa...

Vilken härlig kombination av klädproblem du har där hemma! Fast jag tror det där med fula kläder inte är just tjejigt för min femåring kör med samma sak = hans kläder är fula, dumma mamma som köpt fula kläder.

Mathias sa...

Och här hemma har vi en tjej på tre år som också är VÄLDIGT bestämd av sig. Det går inte att ha på sig vilka kombinationer av kläder som helst.. sen är ju pappa helkonstig som inte ser nån skillnad på alla olika Disneyprinsessor som är med på diverse klädesplagg.