måndag, september 29, 2008

Dörrarna på plats, äntligen!



Nu, efter att väntat i 4 månader så är äntligen dörrarna på plats. När vi väl fick dem, efter att väntat i 3 månader så hade DHL skadat karmen. Suck! Efter några turer så skickar de en ny, och jo, ni gissade rätt, den var också skadad. Så Micke fick ta delar från två karmar och bygga ihop till en hel. Och nu sitter de då där äntligen. Fint va?
Förresten, vet ni vad fyra handtag med tillhörande lås kostar?
10 000 pix. Det är ju som ett rån. Men har man inte handtag blir det så himla svårt att öppna de där snygga dörrarna, och har man inte lås så får man väl ovälkomna gäster. Så vi betalar snällt.
Minsta fröken Engström spexade runt med sina hörselkåpor på. Det är nämligen väldigt läskigt när pappa sågar, men med dem på så är det lugnt. Fanny fick jag inte med på bild. Henne såg man bara som ett streck när hon varv efter varv sprang runt huset. Ni förstår, det är ju något nytt för henne. Vi bor ju i radhus, det går inte att springa runt här.
Ahhh, allt börjar komma på plats och jag längtar lite smått tills jag kan tända en brasa en kall söndagsmorgon i ett sprillans nytt hus.
Men innan dess så måste jag sova så jag orkar upp i morgon.
God natt!

2 kommentarer:

Lycklig fru sa...

Jättesnygga dörrar.
Kram Sofia

Millis sa...

Åh vad fint det blir. Ser fram emot att få se det i verkligheten! Nu har jag föressten lagt upp grejer på min blogg så nu behöver du inte vara ledsen längre :)