söndag, september 28, 2008

Missförstånd

Härliga soliga söndagsmorgon?
Idag när solen skiner så tänkte jag att vi (tjejerna och jag) tillsammans med deras mormor skulle åka på naturbingo. Trots stor pensionärsvarning så är det ganska trevligt. Man går runt ett motionsspår med en bingobricka och kryssar siffror, samtidigt som man svarar på tipsrundefrågor (som alltid handlar om sånt som ingen människa under 70 kan veta). Stället heter Kvarnkojan. Fanny blev eld och lågor och undrade om hon fick leka där efteråt. Det finns en lång backe som barnen brukar springa i och jag trodde det var det hon syftade på, så visst skulle hon få det. Men sedan (här alldeles nyss) så uppdagades det att hon missförstått mig. När jag sa "kvarnkojan" tänkte hon "trasankojan" (som finns på Åbergsmuséet). Just nu är det mycket "slå hårt i dörren" "-JAG ÄR ARG PÅ DIG MAMMA!!!" och "-Jag tänker INTE vara glad".
Åhh vad det är härligt att ha barn:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det härligt när barnen är så där "soliga", hoppas det löste sig=)

Tack för kommentaren, gulliga Tina! Nä, vi ser väl ut som vi alltid gjort, det är väl bara andra som åldras..? ;)

Kramelikram tebax