torsdag, september 04, 2008

NEEEEJ, och ett litet ja!

Som bekant så har vi visning på söndag och måndag på radhuset. Jag har nog med panik över att hinna klart tills dess, men det känns ändå som att vi har läget någorlunda under kontroll. I går ringde telefonen och det var mäklaren. Hon berättade att det hade varit omkring 1100 som hade varit inne och tittat på huset på nätet, allt över 500 är bra, så jag blev jätteglad. Sedan släpper hon panikbomben. En man hade ringt och "hittat drömhuset" (vårat hus), men han ska åka på semester på lördag och vara borta i tre veckor, så han undrade om vi inte kunde ha en liten visning för honom på fredag. PAAAANIK!!!!. Klart att vi säger ja, han kanske lägger värsta budet, vem vet.
Så hela denna dag är vigd till min favoritsysselsättning (inte), att städa, piffa och dona. Jag har 5 1/2 timme på mig innan tjejerna ska hämtas på dagis.
Stereon på högsta volym och förvandling till städorkan, så ska jag nog fixa det också.
Håll tummarna!

2 kommentarer:

Petra C sa...

Oj, vilken städpanik! Klart att man säger ja till en sån visning. Håller tummarna för att det går bra. Släng allt "löst" som ligger framme i en stor kartong eller sopsäck och lägg i bagageutrymmet på bilen om du inte hinner städa undan allt ;)

Anonym sa...

Och glöm inte färska blommor och frukt framme.. vi hade kaffemaskinen igång och instruerade mäklaren hur den funkade.. de besökande blir ju kvar lite längre med en kopp kaffe i handen.. bullarna på bordet var kanske lite over-kill men va f*n alla knep är väl tillåtna?! *s* stort lycka till!!!!