måndag, september 22, 2008

Härliga 80-tal

Ja man känner ju lite press från en viss Evelina att producera inlägg på löpande band...
Jag har på sista tiden blivit lite av en "You Tube" fantast. Några år efter alla andra...som vanligt när det gäller mig. Men hur som helst. Vilken skatt. Just nu är jag inne på temat nostalgi. Jag surfar runt och visar Fanny vad jag tittade på när jag var liten. Känner en varm klumpkänsla i magen när jag ser gamla intron från alla det där härliga programmen. Men det finns (fanns) ett program som hela familjen ALLTID bänkade sig framför. Och vad jag minns då var det inte i samband med barnprogrammen, vilket var extra spännande. Jag talar ju självklart om Linus på Linjen. Fanny är också totalt såld, hon kan sitta här och se den ena episoden efter den andra. Men för henne blir det ju inte samma sak. Då 1985 så fick man vänta in de där magiska minuterna varje vecka. Det var tider det......
Och kolla in den härligt piffiga hallåan, det är ju så man mysryser.






2 kommentarer:

Petra C sa...

Åh. Linus på linjen var ju fantastisk! En annan nostalgitripp till dig "Anslagstavlan"... :)

Anonym sa...

ÅÅ Linus på linjen...tänk vad man fick vänta på roliga program...nu finns minsann barnkanalen å barnprogram hela långa dagen!
Själv gillar jag introt till boktipset, dom där filurerna som flyger i väskan du vet :D