lördag, mars 21, 2009

DVD-tips


Som ni kanske vet så är jag ett stort fan av barnböcker, men idag tänkte jag faktiskt tipsa om en DVD. Måste säga att vi gillar filmer till barn också, finns väl inget som är så bra tidsfördriv när barnen är sjuka. Nu är det bara Lilly som fortfarande är krasslig, och jag är evigt tacksam att hon för några månader började titta på film. Hennes absoluta favorit är " Loranga, Mazarin och Datarnjang", och jag förstår henne. Dan Ekborg och Gösta Ekman är lysande som Loranga och Datarnjang. Den är så tokrolig så inte ens jag har tröttnat fast den gått varv efter varv i flera månader. Lilly sa i morse:
"- Jag titta på Lojanga, jag älkar Lojanga".
Det få bli betyget.
Vi är inne på vår andra DVD, den första gillade Lilly så mycket så hon drog den fram och tillbaka på golvet, och gjorde den otittbar, men med några knapptryckningar så var en ny på väg hem i brevlådan. Så har du 59:- över så köp denna pärla.
Jag skyller helt och hållet på mina föräldrar att jag aldrig hört talas om denna klassiska bok av Barbro Lindgren innan jag själv fick barn;), men de är förlåtna.

3 kommentarer:

Millis sa...

Sådärja, nu har jag beställt den :)
Ska vi ut och gå imorrn istället? Då kan jag lite tidigare...

Lycklig fru sa...

Såg ett avsnitt på Barnkanalen här om kvällen. Dom e verkligen störtsköna :)
Kram Sofia

Petra C sa...

Oj. Vad ni har haft det jobbigt sista tiden. Har inte varit här och läst på ett tag utan mest bara glatts åt att mina egna barn har varit otroligt friska sista dagarna. Nu är ju i och för sig Simon magsjuk (variant light) men det är under kontroll...

Oj, har du missat Loranga när du var liten? Gillade böckerna skarpt då. Kanske ska prova dvd:n på barnen.