tisdag, mars 17, 2009

Välkommen till sjukhuset på Blåklintsvägen.



Man ska väl egentligen inte klaga, men..... Nu är det lillasyster som har utvecklat sin förkylning ytterliggare. Hämtade henne från dagis igår och fick reda på att hon inte ätit ordentligt och varit lite låg. Höll tummarna hårt hårt när vi åkte hem, men till ingen nytta: 38,7 i feber. Jaha. Tröstade mig med att storasyster börjar piggna till, ändades dock i morse:
"- JAG HAR OOOONT I ÖÖÖÖRAT".
Som ett brev på posten.
Jag fick avboka min tid sedan länge för ansiktsbehandling. SURT. Jag som hade längtat.
Men det jag inte förstår. Hur kommer det sig att jag och Micke inte ens har antydan till för mycket snor i näsan. Vi blir ju insmetade i geggigt snor och konstant nersprejade av nysningar, eller skulle jag inte skrivit så???? Det var inget.
Ja, vad ska jag göra idag då?
Känna på pannor, ge alvedon, torka snor, sätta på den ena DVD:n efter den andra, laga lunch som ingen orkar äta och när jag inte trodde det kunde bli roligare så ska jag fara till Barkarby och sälja kök.
Nej, men jag tycker det är kul att vara mamma, jorusåatte.....

1 kommentar:

Millis sa...

Hoppas de små liven frisknar till snart. Du kan ju trösta dig med att andra mammor skulle vara glada om det bara var snor de fick torka... Här har vi fått tvätta en till säng på morgonkvisten... Det är jääätteroligt att vara mamma ibland :)