måndag, mars 02, 2009

Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp, svamp.


Lite i taget kommer sakerna i det här hemmet på plats. Nytt för i dag är svampkrokarna från Åhléns som nu pryder hallen. Glada utrop från flickorna så jag är nöjd. Skulle haft fyra stycken, men det fanns bara tre kvar, varav en var så skadad att den inte fick följa med hem. Får be någon snäll Stockholmare att tassa in på Åhléns i den stora staden för inhandling. De första gardinerna är även de på plats. I Fannys rum. Och för att vara mig så var jag väldigt nogrann, mätte, strök och hade mig. Men tror ni inte att det blev snett i alla fall. Expediten i tygaffären hade klippt snett och jag kollade inte fall det var rakt eller inte, så det var bara att göra om. Det där stör mig ju lite nu att det inte är 100%. Får se om jag köper nytt tyg och syr kuddar av gardinerna i stället. Nu är de ju raka, men tygets vävning är något sned. Men med min tur så kunde jag ju inte räkna med något annat.

Själv har jag tagit mig en runda i spåret med stavar och allt. Kan inte påstå att jag är speciellt fit. Märks att jag inte rört på mig sedan tidig höst förra året. Men nu är det ändring på det. Konditionen ska bli på topp, annars får man ju skämmas när man bor så nära spåret. Skulle dock behöva broddar, var ytterst nära att göra en snygg vurpa på isbeklädd stig. Få se hur mycket träningsvärk jag har i morgon.
Nej, nu är det dags att koka lite potatis så jag har till matlåda i morgon. Ska vara på Ikea alldeles för tidigt i morgon. 07.00 står jag beredd att börja min arbetsdag med sömninga ögon, men det ska nog gå bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tina!
Svamparna var hur söööta som helst, förstår att tjejerna blev glada. Har sett på din blogg att livet rullar på föer och det är ju skönt.

Håller själv på att kolla upp alternativ för att kunna ta mig ner till syster i Skåne över påsken. De har nu köpt ett nytt hus så jag ska ner och hjälpa dem att komma i ordning :o) *spännande*

Hoppas att vi syns snart!

Kramar Petra

gullhjärta sa...

Åh, jag älskar svamparna också. Min äldsta son har två stycken på hans rum.