lördag, mars 14, 2009

Lagom hjärngympa såhär på lördagsförmmiddagen.

Jag sitter här i morgonrock och låtsas att alla är friska och fått sova ordentligt. Jag låtsas också att jag inte har ett dugg ont i nacken och huvudet. Jag har lämnat disken från frukosten på matbordet och satt mig framför datorn en stund i stället.
Surfade runt lite på olika bloggar och hittade den här utmaningen på Sofias "lycklig fru" s blogg. Den var lite rolig och lite klurig, precis vad jag behövde för att tänka på något annat ett litet tag. Alla som läser detta, känn er utmanade.

Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

Okej, här kommer mitt bidrag:

1. Vad heter du: Tina
2. Ett ord på fyra bokstäver: Tall
3. Flicknamn: Tove
4. Pojknamn: Tomas
5. Yrke: Tandläkare
6. Färg: Turkos
7. Klädesplagg: Trosor
8. Mat: Tacos
9. Sak i badrummet: Toapapper
10. Plats/stad: Tallin
11. En orsak att vara sen: Trillat
12. Något man skriker: TUSAN!
13. Film: Tillsammans
14. Något man dricker: Te
15. Band: Thorleifs
16. Djur: Tiger
17. Gatunamn: Timmervägen (tillbringade jag mycket tid i min ungdom :läs barndom)
18. Bil: T-ford
19. Sång: Talkin´bout a revolution (Tracy Champman)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Tennis

1 kommentar:

Petra C sa...

Det var rätt svårt! Men jag har antagit utmaningen :) Jag ska bara klura ut lite svar då kommer det imorgon. Tror jag :)